[Location: Andreea Verde's computer
Type: Microsoft Word 97-2003 Document
Created: 3 noiembrie 2004 19:16:00]
Domnişoara Christina – modificari; dramatizare
Egor a venit în casa doamnei Moscu pt a-i picta portretul domnişoarei Christina (sora acesteia, decedatǎ la douǎzeci de ani). Începe sa îi aparǎ în vis. Se îndrǎgosteşte de el, si ii cere si lui sa o iubeasca, dar el nu poate trece peste faptul ca e moarta. In cele din urma, Egor are acelaşi sfarsit pe care-l avusese Christina, moare in incendiu, incercând sa scape de imaginea obsesivǎ Christinei.
Problema existentiala a pictorului... Complexele lui Nazarie din cauza situatiei materiale precare.
Vânatoarea obsesivǎ a lui Panaitescu.
Tema discutiilor pune in valoare (si aduce mesaje referitoare la) :
• Conditia artistului (resp pictorului); (Egor: uite, eu de exemplu, ma trezesc si vad lumea in culori; dar de unde stiu eu ca si voi le vedeti la fel? Si ce? Pot sa traiesc numai din culori...? Nu faci numai ce-ti place.. ) relativitatea simturilor
• Complexele pe care le au inadaptatii sociali
• Caracterul lui panaitescu care si-a gresit vocatia; alegerea; in ce mod o poti lua pe alt drum fara sa iti dai seama;
• Destinul; drumul creat deja, tiganca in parc; ghicitul in oglinda; prezicerea viitorului
• Batranetea vine; moartea te cuprinde treptat, si te trezesti intr-o dimineata gata-mort. Si poate nici nu iti dai seama.
[scene scurte s neplictisitoare care sa nu filozofeze prea mult, mai degraba sa le dea spectatorilor niste teme de reflectie]
(Simina: Trebuie sa stati asa pana venim noi!
Nazarie: Cum asa? Nemiscati?
Simina: Da. Exact asa. E un joc mai vechi pe care eu si mama... Nu conteaza. Asteptati. Si nu cumva sa trisati!
Panaitescu: Simina, ce joaca e asta?
Egor: Suntem oameni in toata firea...
Simina:E joc, nu joaca. Jocul vostru...
(iese) )
duminică, 8 februarie 2009
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu